tirsdag 23. desember 2008

Endelig: Jul!
















Endelig er det lille julaften, jeg er ferdig på jobb, julegavene har blitt handlet inn, ribba står i ovnen, juletreet er pynta, hovmestern har servert grevinnen og roen senker seg. Nå er det JUL!
Bestemte meg for å prøve å lage en julenisse i photoshop, og som dere ser: jeg er ikke dreven i photoshop. Menne, syns den ble litt artig alikevel, spesielt med fargene minner den nesten om en 80-talls svensk barnetv-serie. (Eller er det bare jeg som syns det?)
Nå skal det bli godt med noen dager fri, fri fra jobb og mas. Nå skal god mat nytes, godteri skal spises, gløgg og julebrus skal drikkes, selskap skal holdes, pakker skal åpnes. Det skal bli helt herlig!

Dessverre er det ikke alle som har det like bra nå i juletia, noen er hjemløse, andre sitter alene. Ikke at de har det så bra ellers heller, men jeg syns at i jula er det ekstra viktig å tenke på dem, det er ei tid med mye følelser og derfor blir kontrasten veldig stor. De som har det bra, de har det virkelig bra, og likedan med de som har det ille, de kan ha det virkelig ille.
Da syns jeg det er utrolig fint når folk gjør sånn som ei venninne av meg, Marita (Les saken her!), som stiller frivillig opp på Varmestua og serverer mat og feirer julaften med de hjemløse, en utrolig flott ting å gjøre for de menneskene vi har rundt oss som ikke har det så greit, i håp om å i allefall gjøre julaften til en minneverdig kveld. Det varmer hjertet å høre om sånt. :)

Vel, nå er det tid for litt ribbe (jada, de fleste av dere spiser sikkert den på julaften, men her i huset er det ribbe lille julaften, stek julaften), så da vil jeg bare ønske alle mine venner, familie og bekjente og ukjente og resten også: EN RIKTIG GOD JUL!

Ingen kommentarer: