mandag 5. januar 2009

Velkommen 2009!

Ja, nå er jula over, jammen gikk det fort, og egentlig greit. Maken til mangel på julestemning tror jeg man skal lete lenge etter! Når jeg satt der ved bordet julaften, var jeg så trøtt, forkjøla og sliten at jeg tenkte for meg selv: "gaaah... kan vi ikke bare legge oss og åpne pakkene i morgen?!"
Jeg overlevde heldigvis kvelden, men for å si det sånn: har hatt bedre stemning før!
Men men, da blir det nok bedre i år! :D
Nyttårsaften var utrolig koselig, i selskap med gode venner, god mat, drikke og fin stemning. Den kunne vel egentlig ikke blitt bedre, så det ble en fin start på det nye året!
Og jeg er bestemt på det: jeg vil prøve å se på nyttårsaften som en ny start, nye muligheter, og skal prøve å holde hodet høyt sammen med humøret og se fremover, se muligheter. Valg skal tas i forhold til utdanning, og jeg skal slenge meg ut i det, i håp om å gjøre det riktige valget. Man må jo bare prøve! Og bil-lappen skal i boks i løpet av noen måneder! Bare komme i gang med teorilesinga også! Det her skal bli et bra år! Jeg VIL det skal bli det, så da blir det nok det også!

Var og så på Yes Man med Jim Carrey her om dagen, en utrolig bra komedie syns jeg, som faktisk inspirerte meg litt. I filmen spiller Jim Carrey en type som lever et utrolig kjedelig liv. Han sier nei til alle utfordringer eller oppfordringer, og lurer seg unna alt det sosiale han kan komme seg unna. Men så drar han på noe som nesten minner om et slags "sektmøte", hvor han inngår en pakt om at han skal si ja til alle utfordringer og ting han blir spurt om å gjøre, noe han også begynner å gjøre. Det går vel litt langt, men tankegangen er god: Man må bare begynne å tørre å gjøre ting, si heller ja enn nei, selv om man kanskje tenker: "åh, er ikke helt sikker på om jeg vil det altså... nei, best å bli hjemme, så jeg slipper å gjøre noe kjedelig", for gjør man det, ender man opp i en dårlig sirkel. Ikke at jeg egentlig føler jeg er sånn, skjer jo en del i løpet av en uke, så... men en gang iblant vegrer meg når det gjelder å prøve nye ting. Men det er vel kanskje naturlig det også. Uansett, du bør se filmen! Festlig!

I helga ble det hyttetur, ganske spontant. Dro oppover med Sebastian på lørdag morgen og kom hjem i stad. Deilig å komme vekk fra sivilisasjonen, dra opp til ei hytte i skogen hvor pc er fremmedord. Der har vi gått på skitur, sprengfyrt i ovnen (noe man må når det er 20 minus ute), mønsja godis foran peisen og lest unyttige fakta/gjort null-niks, sendt opp fyrverkeri og drukket doven Guiness-øl (grøss) og Hong Tong(?). En uuuutrolig herlig helg!
Og i morgen, da er det jobb igjen! Og jeg skal gå på med friskt mot!
Takk for deg, 2008, du var et ganske så ålreit år!
Og velkommen 2009, jeg regner med at du har planer om å overgå 2008!

Ingen kommentarer: