fredag 24. oktober 2008

Jeg lever....

Jada, du hadde kanskje begynt å tvile litt, men jo, jeg lever. Ikke at jeg har det så utrolig kult her jeg sitter med halsbetennelse og en drøvel på størrelse med ei drue, men jeg lever.
Febern koker i hodet, og jeg klarer ikke gjøre noe annet denne fredagskvelden, så jeg tenkte å blåse støvet av bloggen min og skrive litt om hva som skjer.

Så, hva skjer?
Vel, euroen er dyr nå, derfor ingen filmkjøp i det siste. Det har vært hardt å se filmtilbud rase forbi, mens jeg vet at jeg må roe ned handlinga. Men jeg klarer å styre meg, så det går egentlig bra. 
Hverdagene går med til jobbing, bortsett fra nå som jeg er sykmeldt. Det er strevsomt å ha ansvar for unger, men tia går fort også, og det er moro. Og så sier de så utrolig mye rart. Kan ikke drømme om hvor mye rart jeg sa når jeg var liten da, så mye som jeg skravla. Unger, de er herlige :)

SÅ! Neste uke, neste fredag klokken 21 for å være presis, åpnes dørene for Kinomaratonet i Kongstenhallen. Da er det nemlig den store kinodagen, og pga. plassmangel har fredrikstad kino bestemt seg for å legge kinomaratonet til kongstenhallen, hvor de skal vise film frem til natt til søndag. Om jeg orker å være med, det er en ting, men at jeg vil? GJETT OM A! Noen andre som vil være med og holde meg med selskap? *se på med valpeøyne*

Ellers... går og gleder meg til å reise til Berlin med Christine i slutten av november, kommer til å bli kjempefint. Håper de har begynt julefeiringen da, for tyskerne er visst ivrige på å feire jul og vet hvordan man skal få stemninga sier Christine. Da skal jeg ta med meg maaaasse julestemning (og marsipan) hjem, for den har det manglet litt på de siste årene. Jula er ikke riktig det samme nå som når man var barn dessverre. Ikke helt den uutholdelige følelsen av å sitte ved middagsbordet og vente på å få lov til å åpne pakker. Ikke helt den samme spenningen å stå opp tidlig julaften for å sjekke om "nissen" har vært og lagt noe i strømpa.
Og vær så snill, gud, meterologer, Stoltenberg, Bush eller hvem det nå er som bestemmer over været, gi oss en hvit jul i år! Jeg holder ikke ut en julaften til med regn og mildvær.
Og jo, hvorfor er det julemarsipan og julebrus i butikkene allerede halvveis i oktober?! Det er jo absurd! Jeg elsker begge deler, men i personlig protest har jeg nektet å kjøpe noen av delene. Dette er jo bare enda mer med på å ødelegge det spesielle med jula, ting man bare får rundt juletider! FY FY FY! Snart kommer påskemarsipanen i romjula! Hjelp!
Wow, det er virkelig de store verdensproblemene som går inn på meg her ser dere....

Ingen kommentarer: