tirsdag 2. desember 2008

Utdrikningslag, bilutgifter og venner-og Kyrkerudgjensyn

Litt av hvert har skjedd siden jeg skrev her sist gang, ikke de helt enorme tingene, men verdt å nevne håper jeg?

Vi begynner med det kjipe. Som sagt ble jo bilen min stjælt, og etter noen dager på verksted for å takstere skadene, kom det frem at minsteutgiftene for å få bilen kjørbar igjen kom på ca. 12000,-. Det klarte det svinet av en tjuv å prestere på noen timer.
Skulle derimot alt fixes, ting som riper i lakken, småsprekk i lysglasset og småbulker og sånt, vel da snakker vi over 30000. Så.... jada.... nøyer meg nok med det nødvendigste ja, hvis det i hele tatt blir det. Vi snakker tross alt 2 hele månedslønner for en stakkars sivilarbeider.
Syns det er en kjip og trist situasjon, man føler seg så hjelpesløs og som et offer, og det er ingenting man kan gjøre. Å stille krav ovenfor han fyren som har gjort det er nok nytteløst, ettersom han mest sannsynlig er tvangsinnlagt på veum psykiatriske etter vold mot politiet og sånt.
Men, får forsøke å se fremover, se muligheter. Kanskje jeg kan finne brukte deler rimelig eller at verksteder over grensa ikke tar like sinnsyke priser som her. Uansett, vil gjerne få den i orden i nærmeste fremtid. Noen som har tips?

Nå har endelig Sebastian og Marianne kommet hjem, vi møttes torsdag og cruiset en tur til Sverige. Jeg fikk kul sprettert av Seb, og vi ville dra og skyte på han som stjal bilen min, men det ble med snakket om det. :P Veldig koselig å se dem igjen, disse to utrolig ålreite menneskene som har vært i Thailand og drevet med frivillighetsarbeid i en del måneder. Har savnet dem! 
Turen til Sverige gikk til Årjäng, hvor vi besøkte den gamle folkehøyskolen til Christine og meg, Kyrkerud.
For en merkelig følelse det var å kjøre inn i Årjäng, stedet hvor vi bodde et helt år. Merket da at jeg savnet å være der, selv om det var lite og til tider stusselig. Enda merkeligere ble det når vi kom inn på skolen. Lukta, atmosfæren, det fikk mange minner tilbake. Det ble et koselig gjensyn med bibliotekaren som holdt på å stelle i stand konsert, og med et par elever som gikk der i fjor når vi også gikk der. Men det var rart også, nye mennesker der hvor gode venner var i fjor og nye mennesker på det fine fine rommet vårt. 
Selv om det var litt trist, så var det også utrolig koselig og jeg tror nok det bare økte lysten til å komme tilbake dit en gang i fremtiden. Jeg aner ikke når, bare at jeg gjerne vil.

Så, på lørdag var tiden inne for å ha utdrikningslag for broren min. Han skal gifte seg om to uker, og det måtte jo selvfølgelig markeres. I Oslo var vi tilsammen 7 (broder`n inkl.) som møttes, for å gjennomføre det her. I løpet av dagen fikk Erik Andreas (min bror) spille inn ei backstreet boys-låt på karaokestudio, kjøpe mat syklende, ikledd militærvest, hjelm og beskyttelsesbriller, på mcdonalds drive-in, og spille curling. Og dere, curling er absolutt ikke så lett som det ser ut som, isen er GLATT og å beregne fart på steinen er VANSKELIG. Men det var moro og spennende, absolutt verdt å prøve! Avslutninga ble med god mat på peppes. Da var folk temmelig slitne, så var greit at ikke det skjedde særlig mer etter det, bortsett fra wii-spilling til utover natta da. :D

jeg vil ha wii....

Ingen kommentarer: